Prezentuj koncepcje, objaśniaj, organizuj burze mózgów z tablicą Twiddla

Prezentuj koncepcje, objaśniaj, organizuj burze mózgów z tablicą Twiddla

Jak poprowadzić interaktywną burzę mózgów?

Zastanawiałaś się kiedyś nad tym jak ciekawie zorganizować interaktywną burzę mózgów? Jest na to sposób, wykorzystaj aplikację Twiddla.

Twiddla to interaktywna tablica online i niezwykłe narzędzie, które pozwala na organizację pracy zespołowej online i dzielenie się pomysłami oraz prowadzenie burzy mózgów. Wygląda jak interaktywna tablica, ale nadaje się do prowadzenia burzy mózgów i bardzo ją ułatwia. Ma liczne funkcje takie jak możliwość pisania, rysowania, dodawania obrazów w formacie jpg i png, linków, dokumentów, a także wspólnego pisania. Tablica Twiddla ma również czat i możliwość połączenia audio.

 

Tablica Twiddla co to takiego?

 

Twiddla to internetowa tablica do nowoczesnej edukacji. Możesz udostępniać na niej linki do stron internetowych, grafikę i zdjęcia lub rysować jak na tablicy stacjonarnej. Przeglądaj sieć ze swoimi uczniami lub spraw, aby zajęcia zdalnego nauczania były bardziej wydajne niż kiedykolwiek. Nie potrzebujesz dodatkowych aplikacji do gromadzenia zasobów, wszystko jest już gotowe do użycia. Cała aplikacja działa w chmurze, co oznacza, że potrzebujesz tylko przeglądarki internetowej i dostępu do internetu.

Twiddla pozwala użytkownikom współpracować w czasie rzeczywistym na wirtualnej tablicy. Użytkownicy mogą przesyłać obrazy, tekst, strony internetowe lub rysunki. Do aktywacji Twiddla nie są wymagane żadne wtyczki ani specjalne pliki do pobrania. Nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem, aby rozpocząć lub dołączyć do wspólnego spotkania Twiddla. Funkcje czatu i głosu w czasie rzeczywistym są udostępniane na wszystkich bezpłatnych i płatnych poziomach użytkowników. W przeciwieństwie do niektórych innych partnerów w uniwersalnym narzędziu online skoncentrowanym na społeczności, Twiddla nie wymaga rejestracji użytkowników ani współpracowników. Z Twiddlą możesz zamienić zajęcia w ciekawe surfowanie po internecie w czasie rzeczywistym. To co wyróżnia tę tablicę to brak logowania. Możesz bez obaw udostepnić ją uczniom, pracować na niej w czasie rzeczywistym, zapisywać na niej pomysły uczniów, a nawet podzielić ich na grupy i wspólnie z uczniami realizować projekt edukacyjny.Użytkownicy mogą współpracować i wprowadzać zmiany w obrazach, tekście, rysunkach, a nawet równaniach matematycznych.

Twidlla jest wspaniałą aplikacją, którą można używać w połączeniu z platformą edukacyjną. Wspaniale nadaje się do nauki online. Wspomaga planowanie, objaśnianie zagadnień lub komunikację między nauczycielem, a uczniem. Można wykorzystać ją do zapisu zadań lub prowadzenia zajęć metodą odwróconej klasy.


Interaktywna tablica z wykorzystaniem metody odwróconej klasy

 

Metoda odwróconej klasy to doskonały patent na zaangażowanie uczniów w proces uczenia się i podniesienie ich motywacji do nauki. W tradycyjnym modelu nauczania, opartym o taksonomię Blooma, lekcja rozpoczyna się od wprowadzenia w temat przez nauczyciela, najczęściej za pomocą wykładu, następnie prezentowane i omawiane są przykłady, a na koniec lekcji zadawana jest praca domowa. Nauczyciel jest w tym modelu źródłem informacji, a uczniowie pasywnymi odbiorcami. Model odwróconej klasy zakłada zapoznanie się uczniów z materiałem teoretycznym przed rozpoczęciem lekcji. Nauczyciel ma możliwość nadzorowania ich działań, sprawdzenia, czy uczniowie radzą sobie z materiałem, może wprowadzać także aktywniejsze formy pracy – w parach, grupach, dyskusje, projekty. Nauczyciel pełni rolę mentora, a nie wykładowcy. Istotne w metodzie odwróconej klasy jest jasne objaśnienie zasad i zadań poprzedzających lekcję. Warto również przygotować własne pomoce dydaktyczne, wykorzystywać filmy, dodatkowe materiały, aby atrakcyjnie przedstawić teoretyczne założenia tematu, z którymi mają się zapoznać uczniowie.

Tablicę Twiddla można z powodzeniem wykorzystać do prowadzenia zajęć metodą odwróconej klasy. Można zamieścić na niej linki do stron z artykułami, które uczniowie mają przeczytać, filmów, które mają obejrzeć, czy infografiki. Czat umożliwia prowadzenie dyskusji. Ta biała tablica to aplikacja, bez której nie wyobrażam sobie zajęć zdalnych lub korepetycji. Myślę, że każdy nauczyciel powinien o niej wiedzieć i z powodzeniem po nią sięgać.

W wersji bezpłatnej można udostępnić tablice dziesięciu uczestnikom i prowadzić zajęcia przez 20 minut. Możesz je wykorzystać jako wstęp do zajęć praktycznych lub zorganizować burzę mózgów. Na uwagę zasługują funkcje aplikacji umożliwiające dodawanie zdjęć, korzystanie z gotowych ikon oraz otwieranie dokumentów tekstowych w formacie pdf i doc, jak również prezentacji multimedialnych z pulpitu komputera. Klikalne ikony, wyświetlanie graficzne i osadzone okna są intuicyjne i atrakcyjne wizualnie. Znaczącym plusem jest opcja użytkownikom włączanie symboli używanych w obliczeniach matematycznych.


Na jakim przedmiocie można wykorzystać oprogramowanie Twiddla?

 

    •  Fizyka i Matematyka: Weź udział w wyzwaniu matematycznym z uczniami podzielonymi na grupy na kilku różnych tablicach. Wybierz uczniów i przydziel im panel sędziów, którzy mogą ocenić prace grup na tablicach Twiddla i przydzielić im punkty. Zaletą Twiddla jest posiadanie wielu symboli matematycznych i opcji graficznych więc z łatwością uczniowie rozwiążą zadania online.

    •  Języki obce : Uczniowie uczący się nowego języka mogą wspólnie dodawać adnotacje do tekstu, podkreślając formy czasowników, czasy, modyfikatory itp. Możesz również dodawać do tablicy zdjęcia i prosić uczniów, aby nazwali zdjęcia słowami w języku obcym.

    •  Sztuki wizualne i komunikacja: Uczniowie mogą wspólnie krytykować prezentację wizualną lub reklamę. Zasady komunikacji wizualnej mogą być oceniane, a uczniowie mogą również podawać na czacie autora i tytuł obrazu itp.

    •  Język polski: Funkcja EtherPad w Twiddla pozwala wszystkim użytkownikom pisać, edytować i korygować dokumenty tekstowe w czasie rzeczywistym. (Uwaga: jeśli EtherPad nie jest włączony, host Twiddla musi wskazać, którzy użytkownicy mogą mieć pełny dostęp do tablicy).

    •  Geografia i Biologia: możesz wykorzystać aplikację Twiddla do objaśniania infografik, rycin lub map.


Bibliografia
 

  1. J. Olszewska, Metoda „odwróconej klasy” – nowy sposób na lekcję, w: “Szkoła. Miesięcznik Dyrektora”, sierpień 2018, s. 62-62.

  2. B. Janicki, Lekcja odwrócona, Trendy 2016, nr 4, s. 36-38 [Dostęp 16.11.2020], Dostęp: http://www.bc.ore.edu.pl/Content/897/T416_Lekcja+odwrocona.pdf



Artykuł został opublikowany w czasopiśmie ” Edu-wsparcie” wydawanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Ciechanowie nr 14/2020 str. 63. 
Kliknij tutaj, aby pobrać

0 0 vote
Article Rating

Kinga Szczęśliwa

Z zawodu nauczycielka, edukatorka, pasjonatka edukacji, e-learningu i nowoczesnych technologii. Założycielka marki Uczę medialnie oraz Akademii Edukacji Zdalnej, projektantka stron i platform edukacyjnych. Autorka publikacji "Jak uczyć wizualnie" oraz 4 kursów online: Infografika- jak wizualizować wiedzę? | Zachwycająca prezentacja | 15 aplikacji do nowoczesnej edukacji | 15 aplikacji do zdalnej edukacji. | Dowiedź się więcej.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments