Nazywam się Kinga Szczęśliwa, jestem autorką kursów online dla nauczycieli z zakresu TiK w edukacji. W 2013 roku ukończyłam studia magisterskie z Filologii Polskiej o specjalności nauczycielskiej z edukacją kulturową, a w 2015 roku studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej z Oligofrenopedagogiką na Uniwersytecie Opolskim.
Posiadam certyfikat Microsoft Innovative Educator. Ukończyłam kurs kwalifikacyjny “Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela“, organizowany przez Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiadam również Europejski Certyfikat Kompetencji Cyfrowych ECCC dotyczący modułu Zdalne nauczanie oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu projektowania szkoleń e-learningowych.
Od 2017 roku pomagam edukatorom, lektorom i korepetytorom skutecznie i atrakcyjnie przekazywać wiedzę przy wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, innowacyjnych technologicznych rozwiązań edukacyjnych, oraz aplikacji, programów i platform, które warto wykorzystywać w nauczaniu.
Jestem twórcą marki i autorką projektu Uczę medialnie, projektantką i administratorką platformy Uczę medialnie, w której znajdują się kursy dla nauczycieli mojego autorstwa. W ramach projektu publikuję autorskie artykuły w Bibliotece Cyfrowych Narzędzi Dydaktycznych. Jestem autorką publikacji dla nauczycieli pt.: “Jak uczyć wizualnie” i artykułów z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, które publikuję we współpracy z czasopismami dla nauczycieli ( wykaz czasopism, w których dotychczas publikowałam znajduje się poniżej).
Posiadam doświadczenie zawodowe w branży Ed-Tech i IT, we wdrażaniu oprogramowania informatycznego do celów szkoleniowych i edukacyjnych, poparte portfolio. W 2018 roku zaprojektowałam platformę edukacyjną Connect2Learn na zlecenie Intercultural Education Consulting Group Beata Mirecka-Jakubowska do współpracy międzynarodowej w zakresie nauki zdalnej języka angielskiego dla uczniów z Indonezji, Chin i Tajlandii.
Projekt Uczę medialnie stworzyłam z potrzeby dzielenia się wiedzą, z pasji do uczenia się nowych rzeczy, z fascynacji możliwościami nowoczesnych technologii i… przekonania, że “edukacja zdalna to przyszłość “. Wokół projektu Uczę medialnie zrzeszam uczących medialnie nauczycieli!
Certyfikaty:
Moje artykuły ukazały się w następujących czasopismach:
- Kompetencje współczesnego nauczyciela, “Z klasą. Magazyn dla nauczycieli. Szkoła podstawowa” 2018, nr 1 (09), s. 8-10.
- Kompetencje współczesnego nauczyciela, “Z klasą. Magazyn dla nauczycieli. Wychowanie przedszkolne” 2018, nr 1 (09), s. 8-10.
- Rysuj i dziel się pomysłami! Interaktywna burza mózgów z aplikacją Twiddla !”, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2020, nr 14, s. 63-66.
- Korzyści ze stosowania technologii wideo w edukacji, “Kwartalnik edukacyjny. Technologia Informacyjno Komunikacyjna” 2020, nr 1-2 (104-105), s. 15-24.
- Wdrożenie platformy edukacyjnej. Praktyczne wskazówki, “Szkoła. Miesięcznik Dyrekora” 2021, nr 8 (143), s. 51-54
- Marketing internetowy w placówce edukacyjnej, “Szkoła. Miesięcznik Dyrektora” 2021, nr 6, s. 47-51.
- Marketing internetowy a promocja przedszkola, “Przedszkole” 2021, nr 8, s. 28-32.
- Emaze – twórz prezentacje multimedialne i edytuj prezentacje Power Point, Biblioteka pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie”, 2021, nr 16, s. 10-11
- Jak stworzyć Grę edukacyjną, “Dyrektor Szkoły”, 2021, nr 12, s. 40-42.
- Jak stworzyć infografikę, “Dyrektor Szkoły”, 2022, nr 1, s. 48-50.
- Twórz infografiki z Venngage, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2022, nr 18, s. 13-14.
- Twórz animowane filmy z aplikacją Animaker, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2023, nr 19, s. 9-11.