O mnie

Nazywam się Kinga Bor (Szczęśliwa) i od lat z pasją wspieram nauczycieli w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w edukacji. Jestem autorką kursów online z zakresu TiK, projektantką treści e-learningowych oraz twórczynią marki Uczę medialnie — przestrzeni dla nauczycieli, którzy chcą uczyć atrakcyjnie, efektywnie i medialnie.

Ukończyłam studia magisterskie z Filologii Polskiej (specjalność nauczycielska z edukacją kulturową) oraz podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Opolskim. Moje kwalifikacje w zakresie nowych technologii potwierdzają m.in.:
– certyfikat Microsoft Innovative Educator,
– ukończenie kursu kwalifikacyjnego „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela” (UAM w Poznaniu),
Europejski Certyfikat Kompetencji Cyfrowych ECCC (moduł: Zdalne nauczanie),
– liczne szkolenia z zakresu projektowania i prowadzenia szkoleń e-learningowych.

Od 2017 roku pomagam edukatorom, lektorom i korepetytorom skutecznie i atrakcyjnie przekazywać wiedzę z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, interaktywnych platform, aplikacji edukacyjnych i nowatorskich rozwiązań dydaktycznych.

Jestem autorką i administratorką platformy edukacyjnej Uczę medialnie, na której znajdują się moje kursy online. Tworzę także eksperckie artykuły w Bibliotece Cyfrowych Narzędzi Dydaktycznych oraz publikuję w prasie edukacyjnej. Napisałam m.in. poradnik dla nauczycieli „Jak uczyć wizualnie”, w którym pokazuję, jak projektować angażujące materiały wizualne do nauki.

Mam również doświadczenie zawodowe w branży Ed-Tech i IT – m.in. w zakresie wdrażania oprogramowania edukacyjnego i tworzenia platform e-learningowych. W 2018 roku zaprojektowałam międzynarodową platformę edukacyjną Connect2Learn dla Intercultural Education Consulting Group, służącą do nauki języka angielskiego online dla uczniów z Chin, Indonezji i Tajlandii.

Projekt Uczę medialnie powstał z potrzeby dzielenia się wiedzą, z fascynacji nowoczesnymi technologiami oraz przekonania, że „edukacja zdalna to przyszłość”. To miejsce, w którym łączę doświadczenie nauczycielki, projektantki e-learningu i edukatorki z praktyczną wiedzą o narzędziach, które realnie zmieniają sposób nauczania.

Dziś wokół projektu Uczę medialnie tworzę społeczność nauczycieli, którzy uczą kreatywnie, nowocześnie i z zaangażowaniem. Jeśli jesteś jednym z nich — rozgość się i ucz medialnie razem ze mną!

Zdobyte przeze mnie Certyfikaty:

Moje artykuły ukazały się w następujących czasopismach:

0001
0001
Nr-18-2022-1_page-0001-724x1024
Nr 19-2023 nowy_page-0001
  1. Kompetencje współczesnego nauczyciela, “Z klasą. Magazyn dla nauczycieli. Szkoła podstawowa” 2018, nr 1 (09), s. 8-10.
  2. Kompetencje współczesnego nauczyciela, “Z klasą. Magazyn dla nauczycieli. Wychowanie przedszkolne” 2018, nr 1 (09), s. 8-10.
  3. Rysuj i dziel się pomysłami! Interaktywna burza mózgów z aplikacją Twiddla !”, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2020, nr 14, s. 63-66.
  4. Korzyści ze stosowania technologii wideo w edukacji, “Kwartalnik edukacyjny. Technologia Informacyjno Komunikacyjna” 2020, nr 1-2 (104-105), s. 15-24.
  5. Wdrożenie platformy edukacyjnej. Praktyczne wskazówki, “Szkoła. Miesięcznik Dyrekora” 2021, nr 8 (143), s. 51-54
  6. Marketing internetowy w placówce edukacyjnej, “Szkoła. Miesięcznik Dyrektora” 2021, nr 6, s. 47-51.
  7. Marketing internetowy a promocja przedszkola, “Przedszkole” 2021, nr 8, s. 28-32.
  8. Emaze – twórz prezentacje multimedialne i edytuj prezentacje Power Point, Biblioteka pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie”, 2021, nr 16, s. 10-11
  9. Jak stworzyć Grę edukacyjną, “Dyrektor Szkoły”, 2021, nr 12, s. 40-42.
  10. Jak stworzyć infografikę, “Dyrektor Szkoły”, 2022, nr 1, s. 48-50.
  11. Twórz infografiki z Venngage, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2022, nr 18, s. 13-14.
  12. Twórz animowane filmy z aplikacją Animaker, Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie, “Edu-wsparcie” 2023, nr 19, s. 9-11.
Przewijanie do góry